‘Één dag extra thuiswerken is 400 mlj euro omzetderving’
Onderzoek – Eén dag extra in de week thuiswerken kost de cateringsector en de broodjeszaken rondom de kantoren 400 miljoen euro aan omzetderving. Dat heeft de Rabobank becijferd. PURA GO micromarkets en Selecta met AH to go zien deze ontwikkelingen als een bevestiging waarom het concept van de onbemande of bemande minimarkets bij bedrijven succesvol kan zijn.
De bank deed in zes Europese landen onderzoek naar het thuiswerken. Hieruit blijkt dat kantoorpersoneel straks – na corona – gemiddeld een kleine twee dagen per week thuis gaat werken. De Rabobank becijferde dat die extra dag thuiswerken in Nederland een potentiële omzetderving van ruim 400 miljoen euro betekent voor bedrijfscateraars en broodjeszaken in en rondom kantoren, omdat er niet meer geluncht wordt op of in de buurt van kantoor.
Dat wil niet zeggen dat daarmee de omzet volledig verloren gaat. Want thuiswerken zorgt er voor dat er op een andere locatie wordt geluncht of gesnackt. Maar mogelijk zijn dat andere producten, uit andere kanalen, van andere leveranciers, zo stelt de Rabobank.
Recente reacties