Grab&Go-Market-PURA-GO-Mini-Market-Nijmegen

Revolutie in bedrijfscatering – PURA Catering is gestart met mini market PURA GO

Cateraars worden door COVID-19 geconfronteerd met sterk dalende omzetcijfers. Omzetverliezen van zeventig tot tachtig procent; gedwongen ontslagenen; en reorganisaties – zijn aan de orde van de dag. In totaal wordt een kwart van alle banen in de sector geschrapt, verwacht vakbond FNV. Op lange termijn zal het zeker zo’n 4000 tot 5000 medewerkers hun arbeidsplaats kosten. De verwachting is dat door onder andere het thuiswerken bedrijfscatering in huidige vorm niet terug zal komen. Dat vraagt om creativiteit van ondernemers. Wat kan er wél is de vraag? PURA heeft als antwoordt PURA GO gelanceerd: een onbemande mini market. Daarmee wordt er ingespeeld op de nieuwe realiteit: meer thuiswerken en de verminderde aanwezigheid van medewerkers op hun vaste werkplek. Op dit moment draaien er, en start PURA binnenkort met de opbouw en inrichting van een tiental mini markets.

“Wij zoeken partners die samen met ons ‘out-of-the-box’ denken en de juiste keuzes maken om alles toekomstproef te maken. Een van onze partners is PURA Catering, zij hebben zelfs in coronatijd innovatieve ontwikkelingen opgezet om ons en anderen van dienst te zijn. Onze cliënten staan altijd centraal, met het nieuwe concept PURA GO zorgen we voor een gezonde werk/leefomgeving voor onze medewerkers en cliënten die hier 24/7 iets kunnen eten en drinken. “
René van Bruxvoort | Consulent Eten, Drinken, Gastvrijheid en Logistiek bij Vincent van Gogh (klant PURA GO)

PURA GO
PURA GO is revolutionair. Via deze onbemande mini market kunnen bedrijven en organisaties hun gasten en medewerkers 24/7 gebruik laten maken van een drankje, broodje, gezonde snack en koffie- of thee. Afrekenen vindt eenvoudig plaats met een zelf-scankassa waarbij contactloos betaald kan worden met betaalpas, mobiele telefoon of wearable.

Bij het assortiment kan worden gedacht aan gezonde snacks als repen van Justnuts, Popchips, vers belegde broodjes en drankjes als Savvy wat interessant is in schoolkantines. Het modulaire concept zorgt ervoor dat kastonderdelen met hygiëneartikelen en cadeauartikelen op locaties zoals het ziekenhuis makkelijk toe te voegen zijn aan de mini market. PURA GO is óók ideaal voor bedrijven en organisaties waar wordt gewerkt in ploegendiensten, er is altijd een vers en gevarieerd aanbod aanwezig, zelfs in de late- of hele vroege uren.

“De eerste week van april, nadat de realiteit van de eerste lock-down tot ons was doorgedrongen, zijn we met ons team gaan nadenken over de toekomst van bedrijfscatering. Het thuiswerken van veel medewerkers zou een kans voor ons moeten worden en PURA GO is daar een bewijs van. Op dit moment draaien er al vijf mini markets en hebben we onszelf de target gesteld om in 2021 op 150 plaatsen een PURA GO mini market te starten. De lat ligt hoog maar kijkende naar de nu al lopende trajecten en getoonde interesse denken wij dat het haalbaar is.” Jos Dennissen, eigenaar PURA Catering

De mini market is coronaproof: je kan te allen tijde afstand houden van elkaar, het is een volledig onbemande oplossing (ook tijdens piekuren), je betaalt contactloos en producten zijn individueel verpakt om kwaliteit en hygiëne te waarborgen.